Nog eenvoudiger Nachtlenzen bestellen met ‘Check & Bestel’ in Easyfit

door Fokko Trip


Vanaf vandaag kunt u bij het bestellen van Nachtlenzen in Easyfit gebruikmaken van de functie ‘Check & Bestel’. Deze functie maakt het nog gemakkelijker om Nachtlenzen te bestellen. Begint u net met het aanmeten van Nachtlenzen, bent u niet helemaal zeker van de beelden die u heeft gemaakt of heeft u een vraag over uw bestelling? Met de 'Check & Bestel' functie vraagt u ons mee te kijken met uw bestelling. Onze specialisten beoordelen de topografiebeelden en kijken naar de refractiegegevens in combinatie met uw lenskeuze. Mocht u een specifieke vraag hebben over uw bestelling dan kunt u die ook bijvoegen. Deze mogelijkheid zat eerder onder de button ‘Advies’. Daarnaast kiest u er zelf voor of u ons toestemming geeft de lenzen direct in bestelling te zetten als wij de gegevens hebben gecontroleerd. Dat maakt het wel zo makkelijk.

 

Om gebruik te maken van de nieuwe functie hoeft u alleen maar Easyfit te updaten naar de nieuwste versie. Het programma vraagt u dit automatisch bij het opstarten. 'Check & Bestel' spreekt voor zich. Vindt u het fijn om de werkwijze eerst te lezen? Hieronder vindt u een stap-voor-stap handleiding.

 

Stap-voor-stap: Eerste of initiële aanmeting van Nachtlenzen

 

Stap 1: Om te beginnen importeert u de topografiebeelden; voer de refractie en de corneadiameter in Easyfit in en ga naar het tabblad Nachtlens. U ziet dan de ‘Check & Bestel’ button verschijnen. Als u wilt dat wij meekijken met uw bestelling, of als u een vraag heeft, klik dan op deze button.

 

Stap 2: Wanneer u heeft gekozen voor ‘Check & Bestel’ krijgt u de vraag: “Meet u voor het eerst Nachtlenzen aan bij deze klant?” Als dat inderdaad zo is, klikt u op ‘Ja’.

 

Stap 3: U krijgt de vraag: “Mag NKL Contactlenzen de lenzen in bestelling nemen?”. Als u hier kiest voor ‘Ja’, kan u dit veel tijd schelen. Wanneer de bestelling na controle in orde blijkt, hoeft u er namelijk niets meer aan te doen. De lenzen worden dan door ons in bestelling gezet. Mocht er iets niet kloppen, dan nemen we uiteraard contact met u op.

 

Stap 4: Op dit punt wordt het Easyfit-exportbestand toegevoegd. Wanneer u extra beelden of andere documenten wilt toevoegen kan dat ook. U klikt daarvoor op ‘Voeg bestand toe’. In het tekstveld van dit venster is er ruimte om vragen te stellen. Heeft u alles bijgevoegd en ingevuld? Klik dan op ‘Versturen’. Uw gegevens worden door ons gecontroleerd en als alles klopt, en u toestemming heeft gegeven, worden de lenzen in bestelling genomen.

 

Herhaalbestelling (met of zonder wijzigingen)

 

Stap 1: Ook voor een herhaalbestelling kunt u gebruik maken van de functie ‘Check & Bestel’. Om te beginnen opent u Easyfit en selecteert u de laatst bestelde lenzen voor de betreffende consument via de button ‘Geschiedenis’. De ‘Check & Bestel’ button verschijnt, klik erop om de functie te openen.

 

Stap 2: Wanneer u heeft gekozen voor ‘Check & Bestel’ krijgt u de vraag: “Meet u voor het eerst Nachtlenzen aan bij deze klant?” Als dat niet zo is, klikt u dus op ‘Nee’.

 

Stap 3: U krijgt het scherm ‘Overrefractie’ te zien. Vul hier alle benodigde gegevens in en klik op ‘Volgende’.

 

Stap 4: In de volgende 4 stappen wordt u een aantal vragen gesteld betreffende staining, de controlebeelden, de draagtijd en of wij de lenzen in bestelling mogen zetten.

 

Stap 5: Wanneer u alle vragen heeft beantwoord, verschijnt het scherm ‘Controleer uw verzoek’, zoals hieronder afgebeeld. Kloppen de gegevens? Dan kunt u de lenzen bestellen door op  ‘Volgende’ te klikken.

 

Stap 6: Op dit punt wordt het Easyfit-exportbestand toegevoegd. Wanneer u extra beelden of andere documenten wilt toevoegen kan dat ook. U klikt daarvoor op ‘Voeg bestand toe’. In het tekstveld van dit venster is er ruimte om vragen te stellen. Heeft u alles bijgevoegd en beantwoord? Klik dan op ‘Versturen’. Uw gegevens worden door ons gecontroleerd en als alles klopt, en u toestemming heeft gegeven, worden de lenzen in bestelling genomen.

 

Stap 7: Wanneer u alle stappen heeft doorlopen, is uw aanvraag verstuurd. U kunt nu verder met een volgende bestelling.

 

 

 

 

 


< Terug naar het overzicht
Om reacties te kunnen lezen of te plaatsen moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen